Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 43
User seit 10.04.2017
| Geschrieben am 11.04.2017 um 22:02 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabriofan_NL am 11.04.2017 um 22:04 Uhr ]
Hier René, een kersverse SLK rijder! In het verleden Alfa Spider gereden (en vooral veel gesleuteld) en een restauratieproject VW Porsche 914 gehad wat gestrand is. Een SLK is wel van een heel ander kaliber, gaaf ding zeg!
Ik heb hem vandaag opgehaald, bj 2002, 2L Kompressor. Interieur is zwart/lichtbeige leder. Bevalt me erg goed!
Ik merk al wel iets raars, als ik richting aangeef naar rechts én de rem indruk, gaat het knipperlicht raar knipperen en als ik de rem loslaat en weer optrek in de bocht met de richtingaanwijzer aan, lijkt het of de motor steeds bij elke 'knipper' inhoud. Er is ook wat gerommeld aan de achterlichten want die kappen zitten niet helemaal zoals het hoort.
Ik zal het eens open maken daarachter.
Verder zal ik wel tegen alle beginnersfouten aan lopen die hier al bekend zijn. Ik lees al iets van een extra kabeltje voor oliestop. Geen idee waar dat dan zit
Groetjes uit Brabant! | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabriofan_NL Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 448
User seit 21.06.2003
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 12.04.2017 um 19:21 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von peter230SLK am 12.04.2017 um 19:25 Uhr ]
Welkom bij de groep.
Knipperlichtprobleem misschien water in de PSE pomp.
Heb in 't verleden ook een keer een knipperlicht, alarmproblemen en CV. problemen gehad welke opgelost zijn na vervangen van de PSE pomp.
De PSE pomp bevind zich in de kofferruimte rechts onderin achter de kap.
Ff vloermat verwijderen.
En is een gevoelig onderdeel waar al vele dingen over geschreven zijn.
Succes ermee...
Gr. Peter
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"SLK (W171)16 "zomer + (CLK)16" wintervelgen,
zwart leer+verwarming , lekkere originele auto met een nieuwer neusje,
180000km.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 43
User seit 10.04.2017
| Geschrieben am 12.04.2017 um 22:08 Uhr  
| [ Beitrag wurde zuletzt editiert von Cabriofan_NL am 12.04.2017 um 22:09 Uhr ]
@MBSLKNL: Dank je, foto's toevoegen lukt nog niet zo. Ze zijn te groot.
Woonplaats is Helmond.
@JKA: Dank je, dat is een nuttige thread!
@PETER230SLK: PSE Pomp, die heb ik ontdekt! Hij zit vreemd genoeg in een vuilniszak verpakt Dat is niet zoals het hoort.
Er zit ook geen volledige vloermat in, er moet nog een soort kratje in met een deksel waar dan de mat op ligt. Voor zover ik nu heb gezien heeft er iemand een kusje achterop gegeven met z'n auto. Verder wel netjes bijgewerkt maar het behoeft wat aandacht om het origineel te maken. | Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabriofan_NL Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenuntertertianer
Beiträge: 187
User seit 26.07.2008
| Geschrieben am 12.04.2017 um 23:01 Uhr  
| Hallo René, er zijn mensen die het advies geven om de PSE-pomp in te pakken. Dan zouden ze beschermd zijn tegen evt. lekkage, dus niet !
Dit had ik ook gedaan maar beter kunnen laten de zak stond vol water met diverse storingen tot gevolg.
Links en rechts bevinden zich thv achterruit waterafvoer gootjes.
Als deze verstopt raken kan het water in de kofferruimte lopen t.h.v. de PSE pomp. Hierdoor kan hij vol water lopen wat in mijn geval gebeurd was. Evt. enkele gaatjes boren onder in de PSE pomp, kapje kan makkelijk verwijderd worden.
Origineel een dure reparatie, gebruikt goed te doen.
Verder heb ik aan de gele(luchtleidingen) tyraps bevestigd en lang gelaten als evt. watergeleider.
Kijk even goed onder het reservewiel of de plug in de carosserie niet verstopt is waardoor het water altijd kan wegvloeien.
In het reservewiel hoort een bakje te zitten met een kleine compressor om de band op te pompen.
Succes ermee.
Groet, Peter
--
SLK 230 automaat, '98, brillantzilver metallic,
"SLK (W171)16 "zomer + (CLK)16" wintervelgen,
zwart leer+verwarming , lekkere originele auto met een nieuwer neusje,
180000km.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an peter230SLK Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forengrundschüler
Beiträge: 43
User seit 10.04.2017
| Geschrieben am 13.04.2017 um 21:47 Uhr  
| Peter, bedankt. Het is nu droog van binnen, de waterafvoer gootjes zijn voor zover ik van buiten kan zien schoon en open. Kunnen die roostertjes eruit? Zodat ik het door kan blazen met compressor?
Tyraps aan de gele slangen is wel een goede preventieve maatregel, ga ik ook doen!
Het vreemde motorgedrag met verlichting aan + remmen + richting aanwijzer heb ik verholpen. Het lag aan het de fitting van het oranje lampje rechtsachter. Eruit gehaald en toen was het opgelost. Alleen is die fitting wat uitgeleuterd en maakt geen goed contact. Nu doet ie het helemaal niet meer, haha. Maar het is grotendeels dus al opgelost. Nu nog iets op die fitting verzinnen.
Verder lijkt het oliepeil van de hydraulische pomp laag. Met gesloten kap staat te ver onder minimum maar ik weet niet of dat de juiste meetpositie is. Hier: http://www.mbslk.de/modules.php?name=News&file=article&sid=737 lees ik dat het deels geopend moet zijn.
| Antworten
Antworten mit Zitat
E-Mail an Cabriofan_NL Moderatoren-Team informieren Themen-Abo bestellen |
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| |
|
Affiliate-Anzeigen:
|
|
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenabiturient
Beiträge: 956
User seit 26.10.2008
| |
|
Beitrag von:
... ist OFFLINE
Schreiberlevel: Forenunterprimaner
Beiträge: 498
User seit 28.02.2009
| |
|